Bli med på konferanse i juni

Vi inviterer til konferanse om ungdomsdelen av Erasmus+ i Oslo den 7. og 8. juni.

Gjennom Erasmus+ kan du bidra til at ungdommer får delta i spennende prosjekter, får nye opplevelser og møter nye kulturer og venner. I tillegg kan du få påfyll av ny kunnskap, lære nye og spennende metoder innen ungdomsarbeid og utvikle deg faglig.

Konferansen er for deg som:

  • har lyst til å sette i gang med lokale og internasjonale ungdomsprosjekter
  • allerede har gjennomført prosjekter finansiert av Erasmus+, og som lurer på hva som er siste nytt i programmet
  • vil vite mer om internasjonalt ungdomsarbeid
  • ønsker inspirasjon og nye ideer

Vi inviterer både deg som jobber direkte med ungdommer (som frivillig eller som ansatt) og deg som er involvert i ungdomsarbeid på annet vis, f.eks. som leder for kultur og oppvekst eller beslutningstaker i kommunen.

Påmelding

Vi har begrenset antall plasser og overnattingsmuligheter, så vi anbefaler deg å melde deg på så fort som mulig for å sikre deg plass.

Påmeldingsfrist er 1. mai 2022.

Program

Vi ønsker å lage et spennende og variert program for deg som ønsker å søke mer fra Erasmus+. Her er noe av det det du vil lære mer om:

  • Søk inspirasjon og kunnskap: Få inspirasjon og lyst til å sette i gang med Erasmus+ prosjekter. Lær mer om hvilken rolle internasjonalt ungdomsarbeid kan ha i å bidra til solidaritet, inkludering og interkulturell læring.
  • Søk kvalitet: Lær om nye metoder og verktøy, og hvordan det kan heve kvaliteten i og revitalisere ungdomsarbeidet ditt. Lær om opplæringsmuligheter i Erasmus+ og hvordan du kan utvikle deg faglig
  • Søk penger: Få siste nytt om nye støtteordninger. Finn ut hvordan du kan komme i gang med prosjekter, og hvordan vi i Erasmus+ kan støtte deg gjennom hele prosessen

Foreløpig program

Tirsdag 7. juni

09:00 – 10:00 – Ankomst og registrering

10:00 – 11:30 - Felles program

11:30 – 12:30 - Lunsj

14:00 – 17:00 - Felles program

19:00 – 19:30 – Aperitiff

19:30 – Middag

Onsdag 8. juni

09:00 – 13:00 Felles program/parallelle workshops

13:00 – 14:00 Lunsj

14:00 – 15:00 Avreise

På onsdagen kan du velge hvilke parallelle workshop og foredrag du vil delta på.

Deler av programmet vil være på engelsk. Med forbehold om endringer.

Vi markerer 2022: Europeisk ungdomsår og Erasmus+ 35 år

På tirsdagskveld inviterer vi til mingling og en liten aperitiff før middag for å feire at det er Europeisk ungdomsår i år og at Erasmus+-programmet fyller 35 år.

Disse kommer

  • Eirik Bergesen (konferansier) er politisk kommentator, programleder fra TV2 og tidligere diplomat.
  • Kjersti Toppe er Barne- og familieminister (SP)
  • Nicolas de La Grandville er EUs ambassadør til Norge
  • Julien S. Bourrelle er utdannet rakettforsker og har skrevet boken "The Social Guidebook to Norway"
  • Snežana Bačlija Knoch er ekspert på pedagogisk spilldesign og kompetanseheving av ungdomsarbeidere
  • Nerijus Kriaučiūnas er ekspert på å designe spennende og lærerike aktiviteter for ungdomsprosjekter og digitalt ungdomsarbeid

Vi oppdaterer listen forløpende.

Praktisk informasjon

  • Hvor: Clarion Hotel Oslo (Bjørvika)
  • Vi starter den 7. juni klokken 10.00 og avslutter 8. juni klokken 14.00 (etter lunsj)
  • Påmeldingsfrist: 1. mai
  • Avmelding: Du kan melde deg av kostnadsfritt frem til 1. mai. Etter denne datoen er det ikke mulig å avbestille.
  • Påmeldingsavgiften er på kun 500 kroner. Hele konferansen og måltidene er inkludert.
  • Du kan også få refundert overnatting fra 7. til 8. juni og reisekostnader i etterkant. Vi kan se på muligheten for å refundere to netter med overnatting (mandag til onsdag) dersom du har ekstra lang reisevei.
  • Kontakt Lillian Solheim for mer informasjon
Vi gleder oss til å møtes på Clarion Hotel Oslo i Bjørvika

Om Erasmus+: Aktiv Ungdom

Vi støtter prosjekter med ungdom (13-30 år) og de som jobber med ungdom. Vi er en del av Erasmus+-programmet, som er EUs program for utdanning, opplæring, ungdom og idrett.

I 2022 har vi ca. 55 millioner kroner til fordeling til prosjekter på ungdomsfeltet i Norge.