Inkludering gjennom gaming
Tid: 2.–6. februar 2026
Sted: Tammerfors, Finland
Søknadsfrist: 16. november 2025
Målgruppe: Ungdomsarbeidere, ungdomsledere og prosjektledere
Arbeidsspråk: Engelsk
Hvordan kan dataspill brukes som verktøy for inkludering i ungdomsarbeid?
Dette kurset gir ungdomsarbeidere praktiske verktøy for å bruke gaming som metode for å skape inkluderende aktiviteter for unge med færre muligheter. Du får utforske hvordan spill kan styrke fellesskap, deltakelse og læring – og hvordan du kan gjøre gaming mer tilgjengelig og inkluderende i ditt eget arbeid.
Kurset kombinerer erfaringsbasert læring, refleksjon og utveksling av gode praksiser, og du får møte andre ungdomsarbeidere som bruker dataspill i sitt arbeid med ungdom.
Derfor bør du delta:
- Lær hvordan dataspill kan brukes som verktøy for inkludering i ungdomsarbeid.
- Utforsk praktiske metoder og verktøy som fremmer inkludering i og gjennom digitale spill.
- Reflekter over hvordan dine egne gaming-aktiviteter kan bli mer inkluderende.
- Knytt sammen teori, praksis og politikk for å styrke kvaliteten i ungdomsarbeidet ditt.
- Delta i et trygt og inkluderende læringsmiljø med fokus på mangfold og bærekraft.
Praktisk info:
- Kurset har to deler: et digitalt oppstartsmøte 14. januar 2026 (kl. 14–15 CET), og den fysiske samlingen 2.–6. februar i Tammerfors.
- Deltakere bør ha erfaring med gaming i ungdomsarbeid eller arbeid med sårbare målgrupper.
Egenandel på 500kr per deltaker (inkludert reise, mat, opphold).
Les mer og send inn søknaden deres her: (ekstern lenke)
Fristen er 16. november 2025
Ta kontakt på gry.nesse@bufdir.no